SITOUMUKSEMME
SINUA KOHTAAN

Käsittelemme henkilötietojasi kunnioittavasti ja ohjaamalla Tavoitteemme on säilyttää luottamuksesi henkilötietojen käsittelyssä.

On tärkeää, että tiedät mitä henkilötietoja keräämme ja mihin niitä käytetään. Löydät luettelon henkilötietojasi käsittelevistä yhteisöistä Kenelle jaamme tietojasi? -osiosta.

Olemme tehneet parhaamme tehdäksemme selityksistämme lyhyitä ja helppoja ymmärtää. Jos kuitenkin haluat lisätietoja tai sinulla on kysyttävää, ota yhteyttä tietosuojavastaavaamme käyttämällä alla olevan ”Ottaa yhteyttä” -osion tietoja.

Ilmoitamme sinulle, jos teemme merkittäviä muutoksia tietosuojakäytäntöihimme. Pyydämme tarvittaessa myös lupasi.

Tietosuojakäytäntö
TIETOSUOJAILMOITUS

Tietosuojailmoituksemme on suunniteltu sinua ajatellen. Se, miten ilmoitus koskee sinua, riippuu tavasta, jolla olet vuorovaikutuksessa kanssamme. Jos esimerkiksi

  1. 1.
    ostat meiltä lipun, käytämme antamiasi tietoja toteuttaaksemme meidän sekä tapahtumakumppaniemme (artisti, promoottori, levy-yhtiö tai tapahtumapaikka) velvoitteet sinua kohtaan palvelun toteuttamisessa sekä sinun niin salliessa susitellaksemme sinulle muita sinua mahdollisesti kiinnostavia tapahtumia.
  2. 2.
    selaat verkkosivustoamme, käytämme evästeitä räätälöidäksemme kokemuksesi ja tarjotaksemme sinulle saumattoman käyttökokemuksen.

Valintasi ja oikeutesi kussakin tapauksessa selitetään tarkemmin alla.

TIIVISTELMÄ

Napsauta ”Lue lisää”-painiketta saadaksesi lisätietoja tai vieritä alaspäin lukeaksesi koko tietosuojakäytännön.

Mitä tietoja meillä on ja mistä saamme ne

Keräämme ja tallennamme erilaisia tietoja, kun luot käyttäjätilin, ostat lippuja, otat meihin yhteyttä ja käytät verkkosivustojamme, sovelluksiamme ja sosiaalista mediaamme Lue lisää

Kuinka käytämme tietojasi ja miksi

Keräämme ja käytämme tietojasi monista syistä, esimerkiksi auttaaksemme sinua pääsemään rakastamiisi tapahtumiin, jakaaksemme uutisia, markkinoidaksemme sekä kerätäksemme tietoja muuten lain edellyttämällä tavalla. Lue lisää

Kenen kanssa jaamme tietosi ja miksi

Jaamme tietosi tapahtumakumppanin tai kumppanien – kuten artistin, promoottorin, tai tapahtumapaikan – sekä muiden tarjottuun palveluun liittyvien kolmansien osapuolten kanssa. Lue lisää

Valintasi ja oikeutesi

Muiden oikeuksien ohella voit valita, haluatko vastaanottaa markkinointitiedotteita meiltä. Sinulla on myös oikeus tutustua tietoihin, joita meillä on sinusta. Lue lisää

Tiedoistasi huolehtiminen

Varmistamme aina, että tietosi ovat suojattu ja poistamme ne turvallisesti, kun emme enää tarvitse niitä. Lue lisää

Yhteystiedot

Jos sinulla on kysyttävää tai palautetta siitä, miten käsittelemme tietojasi, ota meihin yhteyttä. Lue lisää

Tietosuojakäytäntö
MILLAISIA TIETOJA
MEILLÄ ON JA
MISTÄ SAAMME NE?

Kun keräämme henkilötietojasi, tallennamme ne asiakastietokantoihimme, kuten lipunmyyntialustoillemme hallitaksemme tapahtumiin pääsyäsi, maksualustoillemme tilausten käsittelyä varten, asiakaspalvelualustoillemme mahdollisten tiedustelujen hallintaa varten ja markkinointijärjestelmäämme voidaksemme pitää sinuun yhteyttä valintojesi mukaan.

Liiketoimintamme globaalin luonteen vuoksi jotkut tarjoamistamme tuotteista ja palveluista voivat olla erilaisia, eivätkä ne ole saatavilla markkinoilla, joilla sinulla on tili.

  • Kun luot käyttäjätilin ja ostat liput. Keräämme tietoja suoraan sinulta, kun luot tilin, ostat lipun, rekisteröidyt ennakkomyyntiin tai annat ystäväsi siirtää lipun sinulle. Riippuen tarjoamastamme palvelusta, tämä voi sisältää yhteys- ja laskutustietosi, kuten nimesi, katuosoitteesi, postinumerosi, sähköpostiosoitteesi, puhelinnumerosi ja luottokorttisi.
  • Kun ostat lippuja kolmansilta osapuolilta. Kun ostat lippuja kolmannen osapuolen verkkokauppasivustoilta, kolmas osapuoli lähettää meille tietoja, kuten yhteys- ja laskutustietosi sekä tiedot lipunostostasi, jotta voimme jakaa lippuja sinulle.
  • Kun käytät verkkosivustojamme ja sovelluksiamme. Kun käytät verkkosivustojamme tai sovelluksiamme, saatamme käyttää seurantatyökaluja, kuten selainevästeitä ja verkkojäljitteitä sekä tekniikkaa, kuten GPS ja Wi-Fi, kerätäksemme passiivisesti tietoja sinusta, kuten käyttämäsi selaimen ja laitteen, IP-osoitteesi, sijaintisi, sivusto, jolta tulit, mitä teit ja mihin et käyttänyt sivustoamme/sovellustamme tai sivusto, jolla vierailet poistuessasi meiltä. Lisätietoja näiden tietojen keräämisestä on evästekäytännössämme.
  • Fanikokemus ja asiakastuki. Kun otat yhteyttä asiakaspalvelutiimeihimme tai annat meille palautetta,kirjaamme tämän vuorovaikutuksen todistukseksi ja tarjotaksemme yhteydenottoosi liittyvää tukea.
  • Kun käytät sosiaalista mediaa ja julkisia verkkofoorumeita. Kun käytät sosiaalisen median ominaisuutta verkkosivustollamme tai sovelluksissamme ja julkaiset viestejä sosiaalisen median alustoilla tai julkaiset viestin julkisessa tilassa tai jollakin verkkosivustollamme. Sosiaalinen media tarjoaa meille tietoja sinusta.
  • Kun varaat esteettömät liput. Jos sinulla on esteettömyysvaatimuksia, haluamme varmistaa, että sinulla on paras kokemus osallistuessasi tapahtumiin. Tätä varten meidän on kerättävä tietoja vaatimuksistasi. Teemme tämän vain kerran, vaatimuksiasi noudattaen, ja tallennamme tiedot seuraavaa kertaa varten, kun palaat ostamaan esteettömän lipun.
  • Kun myyt lipun Ticketmasterilla. Kun siirrämme rahaa sinulle, meidän on kerättävä tietoja, kuten voimassa oleva henkilöllisyystodistus, osana Know Your Customer (KYC) -vaatimuksiamme. Kun henkilöllisyytesi on vahvistettu, poistamme nämä tiedot turvallisesti. Saatamme myös kerätä sinulta tietoja, kun käytät palveluitamme myyjänä, mukaan lukien muita tunnistetietoja, kuten verotunnisteita.
  • Lasten tietojen käsittely. Niissä harvoissa tapauksissa, joissa keräämme henkilökohtaisia tietoja lapsilta, pyydämme aina vanhempien suostumusta ja keräämme tällaisia tietoja vain niitä tarkoituksia varten, jotka on määritelty kerätessämme.
  • Geodemografiset tiedot. Saatamme kerätä itse geodemografisia tietoja tai käyttää toimijoita, kuten mainonta- tai markkinointikumppani, jotka keräävät geodemografisia tietoja, kuten ikä, sukupuoli, tiedot tapahtumista joista pidät tai tuotteista joita ostat, mikä auttaa meitä räätälöimään palvelumme sinulle. Jos et halua meidän tekevän niin, katso "Oikeutesi ja valintasi" -osio alla.
  • Terveys-/turvallisuustarkoituksiin käytetyt tiedot. Voimme kerätä tietoja lipun ostajilta ja osallistujilta tartuntatauteihin liittyvien vaatimusten noudattamista varten sovellettavan lain edellyttämässä laajuudessa. Nämä tiedot voivat sisältää nimet, yhteystiedot, istumapaikat sekä tulo- ja poistumisajat.

Tilanteissa, joissa kolmas osapuoli tapahtumajärjestäjänä vaatii terveystietojen (kuten testitulosten) keräämistä, tutustu sen tietosuojakäytäntöihin ja ehtoihin selvittääksesi mitä tietoja kerätään ja miten niitä käytetään

MITEN KÄYTÄMME
TIETOJASI JA MIKSI?

Tässä osiossa kerrotaan, kuinka käytämme tietojasi sekä lailliset perusteet tai tarkoitukset, joihin käytämme niitä.

  1. 1.
    Kanssasi solmitun sopimuksen toimeenpanemiseksi
    • Kun teet ostoksia. Käytämme tietojasi tehdessäsi sopimuksen kanssamme (esimerkiksi ostaessasi tavaraa tai lipun), jotta voimme:
      • käsitellä tilauksesi
      • lähettää sinulle sähköpostia asiakaspalvelusta, mukaan lukien varausvahvistukset ja tapahtumamuistutukset
      • ottaa maksun vastaan ja
      • antaa sinulle asiakastukea.
    • Tapahtumakumppani(t). Jakaminen tapahtuman järjestävien myyjien kanssa, jotta he voivat järjestää tapahtuman, varata istumapaikkoja tai ilmoittaa sinulle, jos tapahtumassa on tapahtunut muutos, tai antaa tärkeää tietoa tapahtumasta.
    • Fanien rekisteröinti. Osassa tapahtumistamme on ennakkomyynti rekisteröityneille faneille. Jos liityt, käsittelemme tietojasi profiloidaksemme sinua vilpillisten lippujen ostojen rajoittamiseksi. Sinun ei tarvitse liittyä rekisteröityneenä fanina, eikä hylkääminen estä sinua ostamasta lippuja myöhemmin. Katso kattavat usein kysytyt kysymykset siitä, miten käytämme tietojasi, vierailemalla usein kysytyillä kysymyksillä Pohjois-Amerikassa tai kansainvälisesti.
    • Ehdokkuudet, kilpailut ja suositukset. Voimme käyttää tietojasi vahvistaaksemme ilmoittautumisesi tapahtumaan tai kilpailuun. Voit antaa meille ystäviesi tietoja esimerkiksi suosittelupalvelumme kautta kertoaksesi ystävällesi verkkosivustostamme tai ostaaksesi lahjakortin. Käytämme ystäviesi tietoja vain pyytämiesi palvelujen tarjoamiseen. Ystäväsi voi ottaa meihin yhteyttä ja pyytää meitä poistamaan hänen tietonsa.
  2. 2.
    Lainmukaisten liiketoiminnallisten etujemme vuoksi
    • Markkinointi. Jäljempänä esitetyn mukaisesti ja missä paikalliset lait sallivat, ottaaksemme sinuun yhteyttä koskien tulevia tapahtumia, tuotteita tai palveluita (koskee markkinoita, jotka vastaavat laillisin perustein) – tämä voi tapahtua sähköpostitse, push- ja Internet-ilmoitusten kautta,näyttötekstiviestillä tai sosiaalisen median alustoilla. Voit muuttaa markkinointiasetuksiasi milloin tahansa, katso "Valintasi ja oikeutesi-osio alla.
    • Mainonta ja evästeet. Jäljempänä esitetyn mukaisesti ja missä paikalliset lait sallivat, räätälöidyn mainos- ja markkinointiviestinnän toimittaminen verkkosivustoillamme ja sovelluksissamme (katso lisätietoja osoitteesta evästekäytäntö).
    • Markkinatutkimus ja fanien palaute. Suorittaaksemme markkinatutkimuksia ja analyyseja, jotka auttavat parantamaan ja mukauttamaan tuotteitamme ja palveluitamme, tai ottamaan sinuun yhteyttä tyytyväisyyskyselyissä tai osallistumaan käyttäjätutkimukseen (kuten kohderyhmiin). Tällaisten yhteydenottojen vastaanottaminen voidaan peruuttaa, jos et enää halua saada niitä.
    • Personointi. Varmistaaksemme, että viestimme ja verkkosivustomme ovat sinulle merkityksellisiä (markkinoistasi riippuen). Esimerkiksi, kun lisäät suosikkeihisi tiettyjä artisteja ja genrejä, ostat lippuja, osallistut tapahtumiin ystävien kanssa ja rekisteröidyt ennakkomyyntiin, ilmoitamme sinulle samankaltaisista tapahtumista, joista uskomme sinun olevan kiinnostunut. Luomme käyttäjäprofiilin tiedoillamme sinusta ja miten käytät palveluitamme. Jos poistat personoinnin käytöstä, et saa henkilökohtaisia suosituksia ja kaikki tilaamasi uutiskirjeet ovat yleisiä (jos olet pyytänyt saada hälytyksiä tietyistä artisteista tai paikoista, saat ne silti).

      Suoritamme edelleen profilointitoimia tarvittaessa, jotta voimme toimittaa palveluitamme sinulle, esimerkiksi petostentorjuntatarkoituksiin ja jos erityisesti pyydät meitä tekemään niin, kuten vahvistetun fanin ennakkomyyntiä varten.

  3. 3.
    Lainmukaisten ensisijaisten liiketoiminnallisten etujemme vuoksi
    • Laittoman toiminnan estämiseksi tai havaitsemiseksi, laillisten oikeuksiemme suojelemiseksi tai täytäntöönpanemiseksi tai lain muutoin sallimalla tavalla. Varmistaaksemme esimerkiksi, että liput päätyvät oikeiden fanien käsiin. Saatamme käyttää tietojasi estääksemme lippujen jälleenmyynnin, immateriaalioikeuksiemme (esim. meidän tai tapahtumakumppanimme tuotemerkkien) väärinkäytön, petokset tai muut rikokset.
    • Sivuston suojaus. Tämä sivusto on suojattu reCAPTCHA Enterprisella, ja Googlen tietosuojakäytäntö   ja käyttöehdot ovat voimassa.
    • Tapahtumaturvallisuus. Suojellaksemme fanejamme ja varmistaaksemme meidän ja Tapahtumakumppaniemme toiminnan turvallisuuden.
  4. 4.
    Jos olet antanut suostumuksesi
    • Markkinointi. Paikallisten lakien salliessa, ottaaksemme sinuun yhteyttä koskien tulevia tapahtumia,tarjouksia, tuotteita tai palveluita (koskee markkinoita, jotka ovat riippuvaisia suostumuksesta) –tämä voi tapahtua sähköpostitse, push- ja verkko-ilmoituksina, tekstiviestinä tai sosiaalisen median alustoilla. Voit muuttaa markkinointiasetuksiasi milloin tahansa, katso "Valintasi ja oikeutesi"-osio alla.
    • Paikannuspalvelut. Esimerkiksi sovelluksemme pyytävät paikannuslupaa toimintoihin, kuten lähellä olevien tapahtumien selaamiseen ja niitä koskevien pikailmoitusten vastaanottamiseen tai itsesi näkemiseen kartalla tapahtumassa.
    • Mainonta ja evästeet. Paikallisten lakien salliessa, räätälöidyn mainos- ja markkinointiviestinnän toimittaminen verkkosivustoillamme ja sovelluksissamme (katso lisätietoja osoitteesta evästekäytäntö).
    • Esteettömyys. Käsitelläksemme terveystietojasi esteettömyysvaatimusten täyttämiseksi, jos nimenomainen suostumus on annettu.
    • Kaupalliset kumppanit. Teemme joskus yhteistyötä kaupallisten kumppaneiden kanssa, joiden kanssa jaamme tietoja. Nämä ovat kolmannen osapuolen rekisterinpitäjiä, joiden kanssa teemme yhteistyötä lisäarvopalvelujen tarjoamiseksi, kuten matkapaketit, sponsorit tai eksklusiiviset ennakkomyyntitarjoukset. Joissakin tilanteissa, joissa jakaminen ei ole välttämätöntä pyytämäsi sopimuksen toteuttamiseksi, pyydämme suostumuksesi ennen jakamista ja annamme tietoja siitä, mitä ja kenelle jaetaan.
  5. 5.
    Tärkeiden etujesi turvaaminen
    • Terveys ja turvallisuus. Kaikkia meidän tai kolmansien osapuolien kumppaneidemme sovellettavien terveys- ja turvallisuusvaatimusten mukaisesti keräämiä tietoja käytetään vain yhteydenottoon osallistujiin tai jaetaan asianmukaisten paikallisten viranomaisten kanssa. Sellaiset tiedot poistetaan säännöllisesti.
Tietosuojakäytäntö
Tietosuojakäytäntö
KENELLE
JAAMME
TIETOJASI JA MIKSI?
  • Ticketmaster-yritykset. Ticketmaster-konsernin ja jäljempänä mainittujen yritysperheen jäsenten kesken, jotka tarjoavat meille palveluita, kuten markkinointia, profilointia, raportointia sekä teknistä ja tuotetukea.
  • Kolmannet osapuolet, jotka tarjoavat palveluja puolestamme. Kolmannen osapuolen palveluntarjoajamme, joista osa saattaa sijaita lainkäyttöalueesi ulkopuolella. Näitä ovat:
    • Pilvipalvelupalveluntarjoajat, jotka tarjoavat IT-infrastruktuurin, jolle globaalit tuotteemme ja järjestelmämme rakentuvat;
    • Maksualustat, jotka tarjoavat infrastruktuurin maksujen käsittelyä varten;
    • Ulkoistetut asiakaspalvelutiimit, jotka auttavat vastaamaan mahdollisiin tiedusteluihisi;
    • Tietoturvan tarjoajat, jotka auttavat meitä pitämään alustamme turvallisina ja suojattuina; sekä
    • Markkinointipalveluidentarjoajat, jotka tehostavat data-analytiikkaamme, markkinointiviestintää ja mainontaa.
  • Koska olemme globaali yritys, palveluntarjoajamme voivat vaihdella markkinoittain. Olemme kuitenkin listanneet tärkeimmät globaalit palveluntarjoajamme alla:

    MyyjäTuen kuvausSijainti
    Ticketmaster LLC ja Ticketmaster UK LimitedYlläpitää lipunmyyntituotteitamme ja -työkalujamme.Pohjois-Amerikka
    ZenDeskPilvipohjaiset asiakastukipalvelut (yhteyskeskukset).Pohjois-Amerikka
    Braintree, PayPal Inc:n palvelu.Maailmanlaajuinen verkkomaksujen käsittelyalusta , joka mahdollistaa digitaaliset ja mobiilimaksut kuluttajien ja kauppiaiden puolesta.Pohjois-Amerikka
    Oracle America Inc.Laskentaratkaisut, jotka tarjoavat tietojen tallennusta, pilvialustoja, rahoituskäsittelyä ja infrastruktuurin hallintaohjelmistoja.Pohjois-Amerikka
    OneTrust LLCPilvipohjainen hallintaohjelmisto, joka tarjoaa automatisointia yksityisyyden arviointeihin, verkkosivustojen skannaukseen, evästeiden määräystenmukaisuuteen sekä tapausten ja rikkomusten hallintaan.Pohjois-Amerikka
    Salesforce Inc.Pilvipohjainen lipunmyyntijärjestelmä tukipalveluille (CRM, markkinoinnin automaatio ja analytiikka).Pohjois-Amerikka
    Concentrix CVG Filippiinit,Ulkoistettu asiakastuki, joka tarjoaa yhteyskeskuspalveluja (yhdistelmä myyntipuheluita, asiakaspalvelupuheluita ja -sähköposteja lukuisissa lipunmyyntijärjestelmissä).Manila, Mauritius
    Microsoft CorporationTietokoneohjelmistot ja niihin liittyvät palvelut.Pohjois-Amerikka
    Amazon Web Services (AWS)Pilvi- ja infrastruktuuripalvelu joka tarjoaa turvallista isännöintiä ja tallennusta laskentaratkaisuille. Pohjois-Amerikka
  • Tapahtumakumppanit. Tapahtumakumppanit ovat tahoja, joiden kanssa teemme yhteistyötä tapahtuman järjestämiseksi, kuten promoottori, tapahtumapaikka tai artisti. Jaamme tietosi Tapahtumakumppanien kanssa, jotta he voivat järjestää tapahtuman ja muista syistä, jotka on kuvattu heidän tietosuojakäytännöissään. Nimeämme Tapahtumakumppanit, kun ostat lipun, jotta tiedät, kuka saa tietosi, ja sinulle annetaan mahdollisuus tilata markkinointitiedotuksia heiltä (markkinasta riippuen).
  • Myydessäsi lippusi Ticketmasterilla. Jos ostat tai myyt lippuja sivustollamme, voimme paljastaa tietosi ostajalle tai myyjälle (soveltuvin osin) tilauksen toteuttamista varten – eli saat ostamasi lipun tai maksat myymästäsi lipusta.
  • Kolmannen osapuolen tuotteet. Jos olet ostanut kolmansien osapuolten täyttämiä tavaroita ja palveluja (esim. lippuvakuutus tai kauppatavara), jaamme tietoja heidän kanssaan, jotta he voivat käsitellä ja täyttää tilauksesi. Kun suoritat maksua verkossa, Braintree, online-maksupalveluntarjoaja ja PayPal-palvelu, voivat käsitellä ne. Katso Braintreen tietosuojakäytännöstä lisätietoja siitä, kuinka Braintree käsittelee luottokorttimaksuihin liittyviä henkilötietoja.
  • Kaupalliset kumppanit. Nämä ovat kolmansia osapuolia, joiden kanssa teemme yhteistyötä lisäarvopalvelujen tarjoamiseksi. Koska liikekumppanit, joiden kanssa työskentelemme, vaihtelevat palveluittain, käytämme oikea-aikaisia ilmoituksia ilmoittaaksemme, milloin tietoja jaetaan heidän kanssaan ja että niitä käsitellään heidän tietosuojailmoituksensa mukaisesti.
  • Lakisääteiset tiedot. Voimme jakaa tietoja vastataksemme oikeuden määräykseen tai haasteeseen. Voimme myös jakaa tietoja, jos valtion virasto tai tutkintaelin sen sallii tai laki vaatii meitä tekemään niin. Voimme myös jakaa tietoja tutkiessamme mahdollista petosta.
  • Seuraajat. Voimme jakaa tietoja kenelle tahansa liiketoimintamme tai sen osan jatkajalle. Voimme luovuttaa asiakasluettelomme osana sellaista kauppaa, jos esimerkiksi osa liiketoiminnastamme myydään.

Voimme jakaa tietojasi syistä, joita ei ole kuvattu tässä käytännössä. Ennen kuin teemme niin ilmoitamme asiasta sinulle.

OMAT VALINTASI
JA OIKEUTESI

Oikeutesi ja valintasi voivat vaihdella sen maan mukaan, jossa käytät palveluitamme. Ne on eritelty alla.

  1. 1.
    Valintasi

    Jos olet antanut meille suostumuksesi (koskee suostumukseen perustuvia markkinoitamme), voit peruuttaa sen seuraavasti:

    • Voit lopettaa markkinointimme vastaanottamisen muuttamalla asetuksiasi tililläsi, noudattamalla minkä tahansa sinulle lähettämämme sähköpostin tilauksen peruuttamisohjeita tai ottamalla yhteyttä meihin, niin teemme sen puolestasi.
    • Tutustu evästekäytäntöömme , jos haluat kieltäytyä evästeiden ja seurantatyökalujen käytöstä. Sen voi myös tehdä päivittämällä asetukset minkä tahansa verkkosivustomme ja sovelluksemme evästeenhallintatyökalussa.
    • Voit poistaa sijainnin seurannan ja push-ilmoitukset käytöstä muuttamalla laitteesi asetuksia tai pitämällä sijaintisi poissa käytöstä. Pysäyttääksesi web push -ilmoitukset sinun on käytettävä selaimen asetuksia.

    Tapauksissa, joissa olemme vedonneet oikeutettuun etuun (koskee markkinoitamme, jotka perustuvat oikeutettuun etuun), voit vastustaa tätä menettelyä seuraavasti:

    • Jos haluat lopettaa markkinointiviestiemme vastaanottamisen, voit muuttaa tiliasetuksia, noudattaa kaikissa sinulle lähettämässämme sähköpostissa olevia peruutusohjeita tai ottaa meihin yhteyttä, niin teemme sen puolestasi.
    • Voit vastustaa räätälöintiä muuttamalla asetuksiasi tilissäsi. Jos tämä vaihtoehto ei ole käytettävissä, voit ottaa yhteyttä meihin, ja me teemme sen puolestasi.
    • Jos haluat vastustaa yhteydenottoa osana fanipalautetta, voit peruuttaa tilauksen sinulle lähetettyjen viestien mekanismien kautta tai ottaa yhteyttä meihin, ja me teemme sen puolestasi.
  2. 2.
    Oikeutesi

    Maailmanlaajuisena yrityksenä fanimme sijaitsevat kaikkialla maailmassa, markkinastasi riippuen tietosuojaoikeuksiin liittyy erityisiä lakeja ja määräyksiä, kuten GDPR Euroopassa, LGPD Brasiliassa ja CCPA Yhdysvalloissa. Alla olevat oikeudet saattavat olla voimassa omalla markkina-alueellasi.

    • Oikeus pyytää tietojesi poistamista, toisin sanoen poistamista tai jatkokäytön rajoittamista. Oikeutta poistaa tai tyhjentää tiliäsi ei voi tehdä, jos sinulla on lippu tai tapahtuma tulevaan tapahtumaan, vaikka olisit tulostanut tai vastaanottanut nämä liput, joten tapahtuman jälkeen pyyntöä voidaan käyttää. Tilisi poistaminen johtaa pääsyn menettämiseen mahdollisiin digitaalisiin resursseihin (eli NFT:ihin), joita saatat omistaa.
    • Oikeus pyytää kopio tiedoista, joita meillä on sinusta, tunnetaan myös pääsyoikeudeksi.
    • Oikeus korjata, muuttaa tai päivittää meille antamiasi tietoja (jos sinulla on tili kanssamme, voit tehdä sen myös kirjautumalla sisään ja päivittämällä tietosi).
    • Oikeus kiistää kaikki automaattiset päätöksemme sinusta. Automaattinen päätös on päätös, joka tehdään ilman ihmisen puuttumista asiaan ja jolla on oikeudellisia seurauksia (esim. luoton tarkistaminen). Emme yleensä tee automaattista päätöksentekoa, mutta jos teemme niin, teemme selväksi, missä tällaisia päätöksiä tehdään.

    Käyttääksesi yllä olevia oikeuksia, ota meihin yhteyttä verkkolomakkeellamme (täällä) ja käytä tiliisi liittyvää sähköpostiosoitetta, jotta voimme paikantaa henkilötietosi. Voit nimetä valtuutetun edustajan lähettämään pyyntöjä puolestasi. Jotta valtuutettu edustaja katsottaisiin sertifioiduksi, sinun on toimitettava valtuutetulle edustajalle allekirjoitettu kirjallinen todistus tällaisten pyyntöjen tekemisestä tai valtakirja. Voimme ottaa sinuun yhteyttä vahvistaaksemme henkilöllisyytesi ennen edustajapyynnön käsittelyä. Näiden ohjeiden noudattamatta jättäminen saattaa johtaa siihen, että emme voi käsitellä pyyntöäsi.

    Huomaa, että vaikka arvioimme huolellisesti jokaisen vastaanottamamme pyynnön, oikeutesi ja oikeuden toteuttamisaika voivat vaihdella asuinpaikkasi mukaan, eikä meidän välttämättä aina tarvitse noudattaa sitä. Kun näin tapahtuu, selitämme miksi.

    You have certain choices about how we use your information.
    You have rights pertaining to the collection, use, and sharing of your personal information.
    Depending on where you live in the United States, for all other countries please see Global Rights above, you may have specific rights around your personal information. Below we explain what those rights are and how you can exercise them:

    • Disclosure. You have the right to request a report showing the personal information collected, shared, and sold about you.
    • Deletion. You have the right to request that we delete any personal information collected from or about you.
    • Correction. You have the right to request that we correct inaccurate personal information collected from or about you.
    • Opt-Out of Sale/Profiling. You have the right to opt out of the sale of your personal information. This will also opt you out of targeted advertising or profiling. To opt-out click here.
    • Non-Discrimination. We shall not discriminate against you based on your exercise of any of the above rights.

    You may submit a request to enact any of the above rights by clicking here to submit a request or calling us at 855-663-0150. You may also submit your request by mailing a letter to the address at the bottom of this policy. Please be sure to include your full name, email address, and which type of request you are making in your letter.

    Your “Do Not Sell or Share” Rights Under the CCPA. Under the California Consumer Privacy Act (CCPA), California residents have the right to opt out of Ticketmaster sale or sharing of their personal information, as defined by the CCPA. California residents may exercise this right to opt out online by submitting a “Do Not Sell or Share My Information” request here. Alternatively, California residents may submit a request to opt out of sales or sharing by calling us at 855-663-0150.

    To verify your identity, we may collect information such as your full name and email address. This information will be compared to our existing records to verify the identity of the individual submitting the request. We may also require you to confirm your request via an automated email message before responding to your privacy rights request. Depending on the sensitivity of the information requested and the type of request, we may require additional information to verify your identity before responding.  We will respond to your request within 45 days if possible and required under the law. Please note that if you we deny your request, you may appeal this denial by contacting us using the information at the bottom of this policy.

    Personal Information Collected:

    • Names and Aliases
    • Physical Address
    • Phone Number
    • E-Mail Address
    • IP Address
    • Unique Identifiers
    • Interactions with Customer Service
    • Information about transactions made on our services
    • Fan Preferences and Attributes
    • Cookies/Web Beacons - We use tracking tools like browser cookies and web beacons. To learn more about these tools and to control them, please click here.

    Sensitive Personal Information. Please note that we will never use or disclose any sensitive personal information you give us except to provide you with the goods and services you have requested or for the limited purposes allowed under the law.

    Personal Information Disclosed for a Business Purpose or Sold/Shared:

    Categories of Personal InformationPersonal InformationDisclosed for a Business PurposeSoldCategories of Third-Party Recipients
    IdentifiersNames and AliasesxxBusiness Partners, Data Brokers, Technical Service Providers
    Physical Addressxx
    Phone Numberxx
    E-Mail Addressxx
    IP AddressxxBusiness Partners, Technical Service Providers
    Unique Identifiersxx
    Unique Tax Identifiersx Government Entities
    Commercial InformationInteractions with Customer Servicex Technical Service Providers
    Information about transactions made on our servicesxxBusiness Partners, Data Brokers, Technical Service Providers
    Individual’s Preferences and Attributesxx
    Internet/ Electronic ActivityCookies/Web Beaconsxx
    Device Attributesxx
    Sensitive Personal InformatioSSN/TINx Technical Service Providers, Government Agencies
    Health Informationx
    Drivers License/Passport Numberx
    Demographic InformationxTechnical Service Providers
    Precise Geolocationx

    Personal information that you provide for a specific purpose will not be sold or used for targeted advertising or profiling in furtherance of decisions that produce legal or similarly significant effects.

    You may designate an authorized agent to submit requests on your behalf. For an authorized agent to be considered verified, you must provide the authorized agent with signed, written affidavit to make such requests or a power of attorney. We may follow up with you to verify your identity before processing an agent’s request. Failure to follow these instructions may result in our inability to process your request.

    To view our CCPA request metrics, please click here.

    “Shine the Light” Law. If you are a California resident and have an established business relationship with us, you can email us to request a list of the personal information we have shared with third parties for their marketing purposes. We will also give you a list of the third parties that have received your information. You can make a request one time each year. Mention in your email that you are making a "California Shine the Light" inquiry. We will respond within 30 days.

    Do Not Track. Our websites and apps are not designed to respond to "do not track" requests from browsers.

    Our websites respond to global privacy control—or “GPC”—signals, if we detect that a browser is communicating a GPC signal, we will process that as a request to opt that browser and device out of ‘sale’ via cookies and tracking tools on our website. Note that if return to our website from a different device or use a different browser on the same device, you will need to opt out (or set GPC for) that browser and device as well.

Tietosuojakäytäntö
Tietosuojakäytäntö
TIEDOISTASI
HUOLEHTIMINEN

Käytämme turvatoimenpiteitä tietojesi suojaamiseksi. Käyttämämme turvatoimenpiteet riippuvat kerättyjen tietojen tyypistä. Ota meihin yhteyttä, jos epäilet, että luvaton tili on luotu käyttämällä nimeäsi. Emme ole vastuussa kolmansien osapuolien verkkosivustoista ja sovelluksista. Sinut ohjataan verkkosivustoille, jotka eivät ole hallinnassamme, jos napsautat kolmannen osapuolen linkkiä. Tämä käytäntö ei koske kyseisten verkkosivustojen tietosuojakäytäntöjä. Lue muiden verkkosivustojen tietosuojakäytännöt huolellisesti. Sivustomme voi myös tarjota kolmannen osapuolen sisältöä, joka sisältää heidän omia evästeitään tai seurantatekniikoitaan.

Kuinka kauan säilytämme henkilötietojasi?

Ticketmaster-tilisi. Tilisi on digitaalinen henkilöllisyytesi Ticketmasterilla. Sen avulla varmistamme, että lippuostoksesi ovat turvallisia ja liittyvät yksityishenkilöön. Se on myös ensisijainen perusta määritettäessä, kuinka kauan säilytämme tietojasi.

Aina kun ostat lipun, kirjaudut tilillesi tai olet vuorovaikutuksessa kanssamme, kirjaamme tämän toiminnan. Niin kauan kuin tilisi pysyy aktiivisena, säilytämme käsittelemiämme tietoja sinusta. Me esimerkiksi:

  • Säilytämme ostoksesi tai suosikkisi, jotta voimme suositella osuvia tapahtumia;
  • Pidämme lippusi varattuina sinulle jatkaaksemme tapahtumien tarjoamista tosifaneille; ja
  • Pidämme tilisi vahvistettuna ja suojattuna.

Tietosi poistetaan, jos joko (1) pyydät tilisi poistamista, jolloin tilisi ja siihen liittyvät tiedot poistetaan 90 päivän kuluessa paikallisten lakien edellyttämästä aikataulusta riippuen; tai (2) tilisi on käyttämättä 7 vuotta.

Tämän tilipohjaisen säännön lisäksi tietojesi säilyttäminen määräytyy myös seuraavien seikkojen perusteella:

  • Tarjotaksemme sinulle pyytämiäsi palveluita. Kun esimerkiksi ostat meiltä lippuja tai palveluita, emme voi poistaa tiliäsi tulevan tapahtuman aikana, koska näin et voisi osallistua ostamaasi tapahtumaan.
  • Kun laki vaatii meitä säilyttämään tietosi. Säilytämme esimerkiksi tiettyjä ostotietoja kirjanpitoa ja verotusta varten myös sen jälkeen, kun olet poistanut tilisi.
  • Kun olemme käsitelleet tiettyjä tietoja suostumuksellasi. Jos olet esimerkiksi antanut meille tietoja esteettömyystarpeistasi, ja jos peruutat suostumuksesi käsittelyyn, poistamme kyseiset tiedot.
  • Turvallisuus ja suojaus. Lisäksi säilytämme rajoitettuja tietoja erillisissä tietokannoissa pitääksemme alustamme turvallisina, esimerkiksi petosten havaitsemiseksi ja ehkäisemiseksi, kyberturvallisuden tehostamiseksi ja ehtojemme noudattamiseksi ja niiden rikkomispyrkimysten estämiseksi.

Kun säilytysajat käynnistyvät, me joko:

  • Poistamme tiedot turvallisesti; tai
  • Anonymisoimme tiedot. Jos esimerkiksi haluamme raportoida vuosittaisesta myynnistä, säilytämme myyntitiedot, mutta poistamme sellaiset tiedot, joiden avulla myynti voidaan yhdistää ostoksen tehneisiin henkilöihin.

Tiedonsiirrot

Osana globaalia yritysryhmää, jonka pääkonttori sijaitsee Yhdysvalloissa, voimme joutua siirtämään tietosi asuinmaasi ulkopuolelle. Tämä tapahtuu silloin, kun:

  • Käytämme Ticketmaster-konsernin tarjoamia yhteisiä palveluita, joista osa voi sijaita asuinmaasi ulkopuolella. Esimerkiksi globaali alustamme on suunniteltu ja sitä ylläpidetään pääasiassa Yhdysvalloista ja Yhdistyneestä kuningaskunnasta käsin.
  • Kun maailmanluokan artistit ovat kiertueella, saumattoman kokemuksen tarjoamiseksi tietojasi voidaan siirtää kansainvälisesti, jos tapahtumaa ei järjestetä asuinmaassasi.
  • Käytämme globaaleja palveluntarjoajia, kuten edellä mainittuja.

Kun tietoja siirretään tällä tavoin, on olemassa tiukat säännöt, joilla varmistetaan, että tietosi ovat edelleen korkeatasoisesti suojattuja. Kun teemme näin, varmistamme, että asianmukaiset suojatoimet otetaan käyttöön. Jos tietojasi siirretään paikallisen markkinasi ulkopuolelle, käytämme sopimustoimenpiteitä ja sisäisiä mekanismeja, jotka edellyttävät vastaanottajan noudattavan viejän tietosuojastandardeja, käytämme jotakin alla luetelluista mekanismeista.

  • Sopimuslausekkeet, kuten Euroopan komission ja tarvittaessa muiden sääntelyelinten hyväksymät vakiosopimuslausekkeet.
  • Yritystä koskevat sitovat säännöt
  • Yrityskäsittelijää koskevat sitovat säännöt

Jos haluat lisätietoja tai haluat kopion asiaankuuluvista asiakirjoista, ota yhteyttä.

Ticketmaster-yksiköt maittain

Tietojasi käsittelevä rekisterinpitäjä riippuu siitä, millä markkinoilla tilisi ja tilauksesi on. Ticketmaster- yritysperhe tarjoaa myös tukipalveluita toistensa puolesta ja toimii näin ollen käsittelijöinä sen rekisterinpitäjän puolesta, jolle olet antanut tietosi.

MaaYhtiöOsoite
AustraliaTicketmaster Australasia Pty Ltd111 Cambridge St, Collingwood VIC 3066, Australia, PO Box 1670, Collingwood VIC 3066, Australia
New ZealandTicketmaster NZ Ltd34 Shortland Street,Auckland Central, Auckland 1010,New Zealand
AustriaTicketmaster Gmbh Niederlassung Wien (Austrian Branch)Alser Str. 21/9, A- 1080 Wien,Austria
BelgiumTicketmaster Belgium N.V.Esplanade 1 box 33,1020 Brussels, Belgium
BrazilTicketmaster Brasil Ltda. / CNPJ No. 42.789.521/0001-10Avenida Nova Independencia, 87
ChileTicketmaster Chile SpACalle Benjamin Nº 2935, Office 802, commune of Las Condes,Santiago
Czech RepublicTicketmaster Česká republika, a.s.Jungmannova 26/15, Nové Město Praha 1, 110 00, Czech Republic
DenmarkTicketmaster Danmark A/SGammel Kongevej 60,5th, 1850 Frederiksberg C,Denmark
FinlandTicketmaster Suomi OyKeskuskatu 6, 00100 Helsinki,Finland
FranceTicketnetChallenge 92, 101 av. François Arago, 92017 Nanterre
GreeceTicketmaster Hellas S.A.26 Vouliagmenis Avenue,Glyfada, 166 75 Athens,Greece
GermanyTicketmaster GmbHSpree-Forum, Alt-Moabit 60, 10555 Berlin (Tiergarten),Germany
CyprusTickethour (Cyprus) LimitedGiannou Kranidioti 10,Nice Day House,6th Floor, Flat/Office 602,1065 Limassol, Cyprus
IrelandTicketline Unlimited Company t/a Ticketmaster2nd floor, College Park House,20 Nassau Street,Dublin 2, D02 VY46
IsraelTicketmaster Israel Ltd.7 Yitzhak Rabin Blvd,Rishon Lezion, Israel
ItalyTicketmaster Italy s.r.l.Via Pietrasanta 14,20141 Milano, Italy
NetherlandsTicketmaster B.V.Regulusweg 5,2516 AC 's-Gravenhage,The Netherlands
NorwayBillettservice ASTorggata 5, 0181 Oslo,Norway
PeruTicketmaster Peru S.A.Calle Bolognesi N° 180, Miraflores, Province and Department of Lima
PolandTicketmaster Poland sp. z o.o.ul. Bukowińska 22b,02-703 Warsaw, Poland
QatarTicketmaster Doha, LLCAl Jaidah Square, Regus Doha Downtown, 63 Airport Road, 1st Floor, Umm Ghuwailina Zone 27,P. O. Box 23289, Doha, Qatar
Saudi ArabiaTicketmaster Arabia Company LLCKing Fahad Road, Al Olaya, P.O. Box 300807, Post Code 12214,Riyadh, Kingdom of Saudi
SpainTicketmaster Spain S.A.U.Paseo San Juan, 104, 6º2ª -Barcelona
SwedenTicketmaster Sverige ABBox 12247, 102 26 Stockholm,Sweden
SwitzerlandTicketmaster Schweiz AGZürichstrasse 125,CH 8600 Dübendorf,Switzerland
United KingdomTicketmaster UK Limited30 St. John Street, London, England, EC1M 4AY
TurkeyBiletix Bilet Dağıtım, Basım ve Ticaret A.Ş.Ayazağa Mah. Azerbaycan Cad.Vadi İstanbul 3B/2-3 Sarıyer –İstanbul,TÜRKİYE
ThailandThaiticketmajor Co.,Ltd 3199 Maleenont Tower, 27th Floor Rama 4 Road, Khlong Tan Subdistrict, Khlong Toei District Bangkok, 10110 Thailand
UAETicketmaster Middle East FZ-LLCUnit 304-305, Block C, Office Park Building, Dubai Internet City, PO Box 502729, Dubai,UAE
South AfricaTicketmaster South Africa Proprietary Limited6th floor, Earlgo Building, 2 Park Road, Gardens, Cape Town, South Africa 8001
MexicoTicketmaster New Ventures S. de R.L. de C.V.Independencia No. 90, Colonia Centro Area 5, Alcaldía Cuauhtémoc, CP 06050, Mexico City
SingaporeTicketmaster-Singapore Pte. Ltd.The Adelphi, 1 Coleman Street, 10-10, Postal 179803
TaiwanTixcraft Inc.10F., NO.270, SEC. 3, Nanjing E.Road., Songshan DIST., Taipei City,10551, Taiwan (R.O.C.)
CanadaTicketmaster Canada Holdings ULC1 Blue Jays Way, Suite 3900 Toronto, ON M5V 1J3, Canada
United StatesTicketmaster L.L.C9348 Civic Center Drive, Beverly Hills, California 90210, USA