VAD VI STÅR FÖR

Vårt mål är att upprätthålla ditt förtroende och din tillit genom att hantera dina personuppgifter med respekt och ge dig kontroll över dem.

Vilka vi är. Listan över entiteter som behandlar din information, beroende på var du skapar ett konto, finns ovanför avsnittet ”Kontakt”.

Om du vill ha ytterligare information, eller om du har några frågor, kontakta oss genom att använda uppgifterna i avsnittet ”Kontakt” nedan.

Om vi gör några större ändringar i vår integritetspolicy så kommer vi att meddela dig och om så behövs, be om ditt tillstånd.

integritetspolicy
INTEGRITETSPOLICY

Hur detta meddelande gäller för dig beror på det sätt som du interagerar med oss. Till exempel, om du:

  1. 1.
    Om du köper en biljett från oss kommer vi att använda informationen du tillhandahåller för att uppfylla både våra och partners (artist, arrangör, skivbolag eller plats) skyldigheter gentemot dig för att leverera den tjänsten, och, där det är tillåtet, informera dig om andra evenemang som du kan vara intresserad av.
  2. 2.
    Om du surfar på våra webbplatser använder vi cookies för att skräddarsy din upplevelse och göra den så smidig som möjligt.

Dina val och rättigheter under varje scenario förklaras mer detaljerat nedan.

SAMMANFATTNING

Klicka på varje ikon för mer information eller bläddra ner för att läsa hela policyn.

Vilken information vi har & var vi får den

Vi samlar in och lagrar olika typer av information när du skapar ett konto, köper biljetter, kontaktar oss och använder våra webbplatser, appar och sociala medier. Läs mer

Hur vi använder din information & varför

Vi samlar in och använder din information av många anledningar, exempelvis för att hjälpa dig att hitta evenemang som passar dig, dela nyheter, för marknadsföring och för att uppfylla vissa lagkrav. Läs mer

Vem vi delar din information med & varför

Vi delar din information med evenemangspartner(s) – såsom artisten, arrangören, eller arenan – samt med andra tredjeparter som är associerade med den tillhandahållna tjänsten. Läs mer

Dina val & rättigheter

Bland andra rättigheter kan du välja om du vill få marknadsföring från oss eller ej. Du har också rätt att få tillgång till den information vi har om dig. Läs mer

Vi tar hand om din information

Vi vidtar alltid åtgärder för att se till att din information är skyddad och för att ta bort den på ett säkert sätt när vi inte längre behöver den. Läs mer

Kontakta oss

Om du har några frågor eller feedback kring hur vi hanterar din information, kontakta oss. Läs mer

integritetspolicy
VILKEN INFORMATION
VI HAR &
VARIFRÅN VI FÅR DEN

När vi tillhandahåller våra produkter och tjänster samlar vi in vissa kategorier av personuppgifter, såsom dina kontaktuppgifter, din inköpshistorik, internet- och elektronisk aktivitet, och i vissa fall känsliga personuppgifter, där det krävs eller där du har givit samtycke.

När vi samlar in din personliga information lagrar vi den i våra kunddatabaser, såsom våra biljettplattformar för att hantera din tillträde till evenemang, våra betalningsplattformar för att behandla dina beställningar, våra kundtjänstplattformar för att hantera eventuella frågor du har och våra marknadsföringssystem för att kunna kommunicera med dig, beroende på dina val.

Med tanke på vår verksamhets globala karaktär kan vissa av de produkter och tjänster vi erbjuder skilja sig åt och inte vara tillgängliga på den marknad där du har ett konto.

  • När du skapar ett konto och köper biljetter. När du skapar ett konto, köper en biljett, registrerar dig för en förförsäljning, eller får en biljett överförd till dig av en vän, samlar vi in information direkt från dig. Beroende på vilken tjänst vi tillhandahåller inkluderar detta din kontakt- och faktureringsinformation, såsom ditt namn, din gatuadress, din postkod eller ditt postnummer, din e-postadress, ditt telefonnummer och kreditkort.
  • När du köper biljetter från tredje part. När du köper biljetter från tredjeparts e-handelswebbplatser kommer den tredje parten att skicka oss information, såsom dina kontakt- och faktureringsuppgifter, samt information om ditt biljettköp för att vi ska kunna tilldela dina biljetter till dig.
  • När du använder våra webbplatser och appar. När du använder våra webbplatser eller appar använder vi, beroende på dina val, spårningsverktyg som webbläsarcookies och webbfyrar samt teknik som GPS och Wifi för att samla in information om dig. Denna information inkluderar webbläsaren och den enhet du använder, din IP-adress, din plats, webbplatsen du kom ifrån, vad du använde och inte använde vår webbplats/app till, eller den webbplats du besöker när du lämnar oss. Vår webbplats kan också erbjuda innehåll från tredje part som har sina egna cookies eller sin egen spårningsteknik. Se vår cookiepolicy för mer information om hur vi samlar in denna information.
  • Köparupplevelse & konsumentsupport. När du kontaktar våra supportteam med en fråga eller ger oss feedback så registrerar vi den interaktionen för bevisändamål och för att hjälpa dig med din fråga. När du använder sociala medier och offentliga forum på nätet.
  • När du använder sociala medier och offentliga onlineforum. När du använder en social mediefunktion på vår webbplats eller appar, publicerar på sociala medieplattformar eller publicerar på ett offentligt utrymme eller på en av våra webbplatser, kommer den sociala mediewebbplatsen att ge oss viss information om dig, som till exempel ditt namn och de inlägg du gör som nämner oss.
  • När du publicerar betyg eller recensioner. När du publicerar betyg och recensioner, inklusive när du laddar upp bilder eller videor som en del av din recension, lagrar vi denna information på vår plattform tillsammans med information om dig som recensent.
  • När du bokar tillgänglighetsanpassade biljetter. Om du har tillgänglighetsbehov vill vi se till att du får den bästa upplevelsen när du närvarar vid evenemang. För att göra detta måste vi samla in uppgifter om dina behov. När du köper tillgänglighetsanpassade biljetter, eller begär en följeslagarkupong, registrerar vi denna begäran. Beroende på din marknad kan vi behöva validera dina tillgänglighetsbehov. Vi kommer att informera dig om vi gör det.
  • När du säljer en biljett på Ticketmaster. Eftersom vår betaltjänstleverantör överför pengarna från biljettförsäljningspriset till dig, måste de samla in information såsom ett giltigt ID, som en del av sina Känn din kund-krav (KYC). När din identitet väl har verifierats lagras denna information och raderas säkert i enlighet med lagstadgade krav. Där lokal lagstiftning kräver det samlar vi också in information från dig när du använder våra tjänster som säljare, inklusive ytterligare identifieringsinformation, såsom skatteidentifikationsnummer.
  • Geodemografisk information. Beroende på dina val samlar vi in eller använder leverantörer som reklam- och marknadsföringspartners som sammanställer geodemografisk information inklusive åldersgrupp, kön eller information om evenemang du gillar eller produkter du köper som hjälper oss att bättre personanpassa våra tjänster till dig. Se avsnittet ”Dina rättigheter och val” nedan, om du föredrar att vi inte ska göra det.
  • Information som används för hälso- och säkerhetsändamål. Där så krävs kommer vi att samla in information från biljettköpare och deltagare för efterlevnadsändamål relaterade till smittsamma sjukdomar, i den utsträckning som krävs enligt gällande lag. Detta inkluderar information såsom namn, kontaktuppgifter och sittplatser, tillsammans med in- och utgångstider.

I situationer där en tredje part för en evenemangsarrangör kräver insamling av hälsoinformation (som t.ex. testresultat), var god se deras integritetspolicy och -villkor för att förstå hur din information samlats in och använts.

HUR VI ANVÄNDER DIN
INFORMATION OCH VARFÖR

Det här avsnittet förklarar hur vi använder din information och de rättsliga grunderna (eller syftena) för vilka vi använder den. Vissa syften är primära syften som är nödvändiga för att vi ska kunna tillhandahålla våra tjänster eller produkter, eller för att uppfylla våra juridiska skyldigheter. Andra sekundära syften är inte strikt nödvändiga för att tillhandahålla våra tjänster men ger ytterligare värde och är därför vanligtvis beroende av dina val.

  1. 1.
    För att fullfölja vårt åtagande gentemot dig
    • När du gör köp. Vi använder din information när du gör transaktioner med oss (till exempel för att köpa varor eller en biljett), så att vi kan:
      • behandla din beställning;
      • skicka dig e-postmeddelanden från kundtjänst, inklusive bokningsbekräftelser och påminnelser om evenemang;
      • ta emot betalning; och
      • förse dig med kundsupport.
    • Evenemangspartner(s). Vi delar din information med evenemangspartner(s), som till exempel arrangören eller lokalen, för att de ska kunna genomföra evenemanget, tilldela sittplatser eller meddela dig om det har skett en förändring av evenemanget eller tillhandahålla viktig evenemangsinformation.
    • Förförsäljning och omröstningsregistrering. Vissa av våra evenemang har en registreringsprocess där du måste registrera dig i förväg. Vi behandlar registreringar för att begränsa bedrägliga biljettköp, för att mäta efterfrågan, och se till att fansen har lika möjligheter att köpa biljetter. Om du misslyckas kommer det inte att hindra dig från att köpa biljetter vid ett senare tillfälle. För mer information om hur din data används under registreringsprocessen för fans, läs våra vanliga frågor för Nordamerika eller Internationellt.
    • Dragningar, tävlingar och värvningar. När du deltar i tävlingar eller liknande prisdragningar använder vi din information för att bekräfta din registrering och för att kommunicera med dig om ditt deltagande. Om du ger oss din väns information, till exempel via vår värvningstjänst för att berätta för en vän om vår webbplats eller för att köpa ett presentkort, kommer vi endast att använda din väns information för att tillhandahålla tjänster du har begärt. Din vän kan kontakta oss med hjälp av uppgifterna nedan för att be oss att radera deras information.
  2. 2.
    Beroende på dina val
    • Marknadsföring. För att kontakta dig med information eller erbjudanden om kommande evenemang, produkter eller tjänster via e-post, push- och webb-aviseringar, SMS eller sociala medieplattformar. Du kan när som helst ändra dina marknadsföringsinställningar; se avsnittet ”"Dina val och rättigheter"” nedan.
    • Reklam och cookies. För att leverera skräddarsydd reklam- och marknadsföringskommunikation på våra webbplatser och appar; se vår ”cookiepolicy” för mer information.
    • Marknadsundersökningar och feedback från fans. För att genomföra marknadsundersökningar och analyser i syfte att förbättra och anpassa våra produkter och tjänster, för att kontakta dig med enkäter eller för att delta i användarundersökningar (t.ex. fokusgrupper). Det finns möjlighet att avregistrera dig om du inte längre vill ta emot sådan kommunikation.
    • Personalisering. För att se till att våra meddelanden och hemsida är relevanta för dig. Till exempel om du köpt biljetter, deltar i shower med vänner och signar upp dig för presales du är intresserad av, så kommer vi att informera dig om liknande evenemang vi tror att du skulle kunna vara intresserad av. Vi skapar en användarprofil med den information vi vet om dig och hur du använder våra tjänster. Genom att stänga av anpassning får du inga personliga rekommendationer och eventuella nyhetsbrev som du prenumererar på kommer att vara generiska (men om du har bett om att få aviseringar om en specifik artist eller event, så kommer du fortfarande att få dessa).

      Vi kommer fortfarande att utföra profileringsaktiviteter där vi behöver det för att leverera våra tjänster till dig, till exempel för bedrägeribekämpning.

    • Platsbaserade tjänster. Våra appar begär till exempel platsbehörighet för funktioner som att bläddra bland evenemang nära dig, för att ta emot push-meddelanden om dem, eller för att se dig själv på kartan vid ett evenemang.
    • Tillgänglighet. För att behandla din hälsoinformation så att vi kan uppfylla dina behov av tillgänglighetsanpassning, där det specifikt krävs, och uttryckligt samtycke ges.
    • Kommersiella partners. Ibland arbetar vi med kommersiella partners som vi delar information med. Dessa är personuppgiftsansvariga från tredje part som vi arbetar med för att tillhandahålla ytterligare mervärdestjänster, som till exempel våra resepaket, sponsorer eller exklusiv förförsäljning. Under vissa omständigheter, där delning inte är nödvändig för att vi ska kunna utföra det avtal du har begärt, kommer vi att be om din tillåtelse.
  3. 3.
    För våra övergripande affärsintressen
    • För att förhindra eller upptäcka olagligt beteende, för att skydda eller hävda våra lagliga rättigheter eller det som på annat sätt tillåts enligt lag. Till exempel, se till att biljetter kommer till fansen och för att tillhandahålla en säker plattform. Som sådan, använder vi denna information för att förhindra vidareförsäljning av biljetter, missbruk av vår immateriella egendom (t.ex. våra evenemangspartners varumärken), bedrägeri eller andra brott. I syfte att förebygga bedrägeri kan vi komma att dela din personliga information med Forter, Inc., vår tredje parts leverantör av bedrägerikontrolltjänster, som kan använda sådan information i enlighet med Forters sekretesspolicy.
    • Webbplatsskydd. Den här webbplatsen skyddas av reCAPTCHA Enterprise och Googles sekretesspolicy och användarvillkor gäller.
    • Evenemangssäkerhet. För att skydda våra fans och säkerställa säkerheten för våra och våra evenemangspartners verksamhet.
  4. 4.
    För att skydda dina grundläggande intressen
    • Hälsa och säkerhet. All information som samlas in av oss eller våra utomstående partners i enlighet med tillämpliga hälso- och säkerhetskrav kommer enbart att användas för att kontakta besökare eller överföras till relevanta lokala myndigheter. Sådana uppgifter raderas regelbundet.
integritetspolicy
integritetspolicy
VEM VI DELAR
DIN DATA MED
OCH VARFÖR
  • Ticketmaster-företag. Företag inom Ticketmaster-koncernen och tillhörande företagsfamilj, som anges nedan, vilka tillhandahåller tjänster åt oss såsom marknadsföring, profilering, rapportering samt teknisk support och produktsupport.
  • Tredje part som levererar tjänster för vår räkning. Våra tredjepartsleverantörer, av vilka vissa kan vara belägna utanför din jurisdiktion. Dessa inkluderar:
    • leverantörer av molnbaserade värdtjänster, som tillhandahåller den IT-infrastruktur som våra globala produkter och system bygger på
    • betalningsplattformar, som tillhandahåller infrastrukturen för att behandla betalningar
    • outsourcade kundtjänstteam, som hjälper till att besvara frågor du kan ha
    • leverantörer av informationssäkerhet, som hjälper oss att hålla våra plattformar trygga och säkra samt
    • marknadsföringsleverantörer, som driver vår dataanalys, marknadsföringskommunikation och reklam.
  • Eftersom vi är ett globalt företag kan våra tjänsteleverantörer skilja sig åt mellan olika marknader, men vi har listat våra viktigaste globala leverantörer nedan:

    LeverantörBeskrivning av tjänstPlats
    Ticketmaster LLC och Ticketmaster UK LimitedUnderhåller våra biljettprodukter och verktyg.Nordamerika
    ZenDeskMolnbaserade kundsupporttjänster (kontaktcenter).Nordamerika
    Braintree, en tjänst från PayPal Inc.Global plattform för hantering av betalningar som möjliggör digitala och mobila betalningar för konsumenters och handlares räkning.Nordamerika
    Oracle America Inc.Datorlösningar som tillhandahåller datalagring, molnplattformar, finansiell bearbetning och programvara för infrastrukturhantering.Nordamerika
    OneTrust LLCMolnbaserad programvara för automatisk hantering av integritetsbedömningar, skanning av webbplatser, cookie-efterlevnad samt hantering av incidenter och överträdelser. Nordamerika
    Salesforce Inc.Molnbaserat biljettsystem för supporttjänster (hantering av kundrelationer (Customer Relationship Management, CRM), automatisering av marknadsföring och analys).Nordamerika
    Concentrix CVG Philippines Inc.Outsourcad kundsupport som tillhandahåller kontaktcentertjänster (en kombination av försäljningssamtal, kundtjänst via telefon och e-post över flera biljettsystem).Manila, Mauritius
    Microsoft CorporationDatorprogramvara och relaterade tjänster.Nordamerika
    Amazon Web Services (AWS)Molnbaserade värdtjänst och infrastrukturtjänst som tillhandahåller säkra värdtjänster och säker lagring för datorlösningar. Nordamerika
  • Evenemangspartners. Evenemangspartners är de entiteter vi arbetar med för att arrangera evenemanget, som till exempel artisten, arrangören, skivbolaget, eller lokalen. Vi delar din information med våra evenemangspartners så att de kan genomföra evenemanget och av andra skäl som beskrivs i deras integritetspolicyer. Vi visar vilka evenemangspartners vi har när du köper en biljett, så att du vet vem som kommer att få din information, och du ges möjligheten att registrera dig för att ta emot marknadsföring från dem (beroende på ditt land).
  • Säljer din biljett på Ticketmaster. Om du köper eller säljer biljetter på vår webbplats kan vi komma att avslöja din information till köparen eller säljaren (i tillämpliga fall) i syfte att utföra beställningen – vilket innebär att du får biljetten du har köpt, eller betalat för biljetten du har sålt.
  • Produkter från tredje part. Om du har köpt några varor och tjänster som tillhandahålls av tredje part (som t.ex. biljettförsäkring eller varor) delar vi information med dem så att de kan behandla och fullgöra dina beställningar. När du gör en betalning online kan denna behandlas av Braintree, en leverantör av onlinebetalningar och en tjänst från PayPal. Se Braintrees sekretesspolicy för mer information om hur Braintree behandlar personlig information relaterad till kreditkortsbetalningar.
  • Kommersiella partners. Dessa är tredje parter som vi arbetar med för att tillhandahålla ytterligare mervärdestjänster. Eftersom de kommersiella partners vi arbetar med varierar mellan olika tjänster, använder vi just-in-time-information för att meddela dig när information kommer att delas med dem och att den kommer att behandlas i enlighet med deras integritetsmeddelande.
  • Utlämnanden enligt lag. Om nödvändigt kommer vi att dela information för att svara på ett domstolsbeslut eller en stämning, eller dela information med en myndighet eller ett utredningsorgan så som tillåts eller krävs enligt lag, eller dela information när vi utreder potentiellt bedrägeri.
  • Efterträdare. Beroende på villkoren för försäljningen av vår verksamhet kan vi dela information med alla eventuella efterträdare till hela eller delar av vår verksamhet. Om den personuppgiftsansvarige för dina uppgifter ändras är den nya personuppgiftsansvarige skyldig att meddela dig om denna ändring.

Om vi behöver dela information av skäl som inte beskrivs i denna policy kommer vi att informera dig innan det görs.

DINA RÄTTIGHETER
OCH VALMÖJLIGHETER

Dina rättigheter och val kan variera beroende på vilket land du använder våra tjänster från. Dessa har delats upp nedan. För att köpa och komma åt biljetter måste fans först skapa ett Ticketmaster-konto och tillhandahålla personuppgifter så att vi kan utfärda dina digitala biljetter.

  1. 1.
    Dina val

    Om du har givit oss ditt tillstånd kan du hantera dina inställningar genom att göra följande:

    • För att sluta få vår marknadsföring kan du ändra dina preferenser på ditt konto, följa instruktionerna för avbeställning i någon av de e-postmeddelanden vi skickar till dig, eller kontakta oss så gör vi det åt dig.
    • För att kontrollera vår användning av cookies och spårningsverktyg, se vår ”cookiepolicy”. Detta kan också göras genom att uppdatera dina inställningar i cookiehanteringsverktyget på någon av våra webbplatser och appar.
    • Om du vill välja bort platsspårning och push-aviseringar kan du ändra inställningarna på din enhet eller hålla din platsinformation avstängd. För att stoppa push-meddelanden på webben måste du använda dina webbläsarinställningar. För att hantera inställningar för personanpassning kan du ändra dina inställningar i ditt konto. Om detta alternativ inte är tillgängligt kan du kontakta oss så gör vi det åt dig.
    • För att sluta bli kontaktad som en del av feedback från fans kan du avsluta prenumerationen genom mekanismerna i meddelandena till dig eller kontakta oss så gör vi det åt dig.
    • För att hantera anpassningsinställningar kan du ändra dina inställningar i ditt konto. Om det här alternativet inte är tillgängligt kan du kontakta oss så gör vi det åt dig.
  2. 2.
    Dina rättigheter

    Som ett globalt företag finns våra fans över hela världen. Beroende på din marknad finns det särskilda lagar och förordningar kring integritetsrättigheter, som t.ex. dataskyddsförordningen (GDPR) i Europa, LGPD i Brasilien och CCPA i USA.

    Du kan utse ett auktoriserat ombud för att skicka in förfrågningar, med hjälp av nedanstående instruktioner, på dina vägnar. För att ett auktoriserat ombud ska betraktas som verifierat måste du förse det auktoriserade ombudet med en undertecknad, skriftlig försäkran för att göra sådana förfrågningar, eller en fullmakt. Vi kan behöva följa upp med dig för att verifiera din identitet eller auktorisering innan vi behandlar ett ombuds begäran. Om du inte följer dessa instruktioner kanske vi inte kan behandla dina förfrågningar.

    • Rätten att begära att din information raderas, eller begränsas från vidare användning. Rätten att radera eller radera ditt konto kan inte ges om du har en biljett eller transaktion för ett framtida evenemang även om du har skrivit ut eller fått dessa biljetter men när evenemanget har passerat kan denna begäran utövas. En radering av ditt konto kommer att resultera i att du förlorar åtkomst till eventuella digitala tillgångar som du äger.
    • Rätten att begära en kopia av den information vi har om dig.
    • Rätten att korrigera, ändra eller uppdatera information som du har gett oss (om du har ett konto hos oss så kan du också göra detta genom att logga in och uppdatera din information).
    • Rätten att bestrida ett automatiskt beslut som vi fattat om dig. Ett automatiskt beslut är ett beslut som fattas utan mänskligt ingripande och som har rättsliga konsekvenser (t.ex. kreditkontroll). Vi utför vanligtvis inte automatiserade beslut, men om vi gör det så kommer vi att klargöra där dessa beslut fattas.

    För att utöva någon av ovanstående rättigheter, vänligen kontakta oss via vårt webbformulär eller informationen som finns i avsnittet ”Kontakta oss” i denna policy. Var god använd den e-postadress som är kopplad till ditt konto så att vi kan hitta din personliga information.

    Observera att även om vi noggrant kommer att bedöma varje begäran som vi tar emot, kan dina rättigheter och tidsperioden för att vidta en rättighet variera. När detta händer kommer vi att förklara varför.

    You have certain choices about how we use your information.
    You have rights pertaining to the collection, use, and sharing of your personal information.
    Depending on where you live in the United States, for all other countries please see Global Rights above, you may have specific rights around your personal information. Below we explain what those rights are and how you can exercise them:

    • Disclosure. You have the right to request a report showing the personal information collected, shared, and sold about you.
    • Deletion. You have the right to request that we delete your account and any personal information collected from or about you. The request to delete your account cannot be made where you have a ticket or transaction for a future event even if you have printed or received these tickets. Once the event has passed then this request can be exercised. A deletion of your account will result in loss of access to any digital assets (i.e. NFTs) that you may own.
    • Correction. You have the right to request that we correct inaccurate personal information collected from or about you.
    • Opt-Out of Sale/Profiling. You have the right to opt-out of the sale of your personal information. This will also opt you out of targeted advertising or profiling. To opt-out click here.
    • Non-Discrimination. We shall not discriminate against you based on your exercise of any of the above rights.

    You may enact any of the above rights by submitting a request clicking here or calling us at 855-663-0150. You may also submit your request by mailing a letter to the address at the bottom of this policy. Please be sure to include your full name, email address, and which type of request you are making in your letter.

    Your “Do Not Sell or Share” Rights Under the CCPA. Under the California Consumer Privacy Act (CCPA), California residents have the right to opt out of Ticketmaster sale or sharing of their personal information, as defined by the CCPA. California residents may exercise this right to opt out online by submitting a “Do Not Sell or Share My Information” request here. Alternatively, California residents may submit a request to opt out of sales or sharing by calling us at 855-663-0150.

    Oregon Consumer Privacy Act: You may have the right to obtain additional information about third parties with whom we share your personal information. To learn more email us.

    To verify your identity, we may collect information such as your full name and email address. This information will be compared to our existing records to verify the identity of the individual submitting the request. We may also require you to confirm your request via an automated email message before responding to your privacy rights request. Depending on the sensitivity of the information requested and the type of request, we may require additional information to verify your identity before responding.  We will respond to your request within 45 days if possible and required under the law. Please note that if you we deny your request, you may appeal this denial by contacting us using the information at the bottom of this policy.

    Personal Information Collected:

    • Names and Aliases
    • Physical Address
    • Phone Number
    • E-Mail Address
    • IP Address
    • Unique Identifiers
    • Interactions with Customer Service
    • Information about transactions made on our services
    • Fan Preferences and Attributes
    • Cookies/Web Beacons - We use tracking tools like browser cookies and web beacons. To learn more about these tools and to control them, see here.
    • Device Attributes

    Sensitive Personal Information.We will never use or disclose any sensitive personal information you give us except to provide you with the goods and services you have requested or for the limited purposes allowed under the law.

    Personal Information Disclosed for a Business Purpose or Sold/Shared:

    Categories of Personal InformationPersonal InformationDisclosed for a Business PurposeSoldCategories of Third-Party Recipients
    IdentifiersNames and AliasesxxBusiness Partners, Data Brokers, Technical Service Providers
    Physical Addressxx
    Phone Numberxx
    E-Mail Addressxx
    IP AddressxxBusiness Partners, Technical Service Providers
    Unique Identifiersxx
    Unique Tax Identifiersx Government Entities
    Commercial InformationInteractions with Customer Servicex Technical Service Providers
    Information about transactions made on our servicesxxBusiness Partners, Data Brokers, Technical Service Providers
    Individual’s Preferences and Attributesxx
    Internet/ Electronic ActivityCookies/Web Beaconsxx
    Device Attributesxx
    Sensitive Personal InformatioSSN/TINx Technical Service Providers, Government Agencies
    Health Informationx
    Drivers License/Passport Numberx
    Demographic InformationxTechnical Service Providers
    Precise Geolocationx

    Personal information that you provide for a specific purpose will not be sold or used for targeted advertising or profiling to further any decisions that produce legal or similarly significant effects.

    To view our CCPA request metrics, please click here.

    “Shine the Light” Law. We comply with California’s Shine the Light law by providing a cost-free method to opt-out of the sharing of your personal data with third parties for the purposes of their direct marketing. California residents may exercise this right by submitting a request here or by clicking the link in the footer entitled “Do Not Sell or Share My Personal Information”.

    Do Not Track. Our websites and apps are not designed to respond to "do not track" requests from browsers.

    Our websites respond to global privacy control—or “GPC”—signals, if we detect that a browser is communicating a GPC signal, we will process that as a request to opt that browser and device out of ‘sale’ via cookies and tracking tools on our website. Note that if you return to our website from a different device or use a different browser on the same device, you will need to opt out (or set GPC for) that browser and device as well.

integritetspolicy
integritetspolicy
HUR VI SPARAR DINA PERSONUPPGIFTER

Vi vidtar säkerhetsåtgärder för att skydda din information. Våra säkerhetsåtgärder beror på vilken typ av information som samlas in. Om du tror att ett obehörigt konto har skapats i ditt namn ska du kontakta oss. Vi ansvarar inte för externa webbplatser och appar. Om du klickar på en extern länk kommer du att besöka webbplatser som vi inte har någon kontroll över. Den här integritetspolicyn gäller inte för externa webbplatser. Läs externa webbplatsers integritetspolicyer noggrant. Vår webbplats kan också visa innehåll från tredje part som innehåller externa cookies eller spårningsteknik.

Hur länge sparar vi dina personuppgifter?

Ditt Ticketmaster-konto. Ditt konto är din digitala identitet på Ticketmaster. Det är genom ditt konto vi kan säkerställa att dina biljettköp är säkra och kopplade till en individ. Det är också den huvudsakliga grunden för att avgöra hur länge vi sparar dina uppgifter.

När du köper en biljett, loggar in på ditt konto eller interagerar med oss loggar vi denna aktivitet. Så länge ditt konto är aktivt kommer vi att spara de uppgifter vi har behandlat om dig. Till exempel kommer vi att:

  • spara dina köp eller favoriter så att vi kan rekommendera relevanta evenemang
  • spara de biljetter som tilldelats dig, så att vi kan fortsätta att leverera evenemang till riktiga fans samt
  • hålla ditt konto validerat och säkert.

Dina uppgifter kommer att raderas om du antingen (1) begär att ditt konto ska raderas, i vilket fall ditt konto och tillhörande uppgifter raderas inom högst 90 dagar, beroende på de tidsramar som krävs enligt dina lokala lagar eller (2) ditt konto har varit inaktivt i 7 år.

Bortsett från denna kontobaserade regel bestäms lagringen av dina uppgifter också på följande grunder:

  • För att förse dig med de tjänster du har begärt. När du till exempel köper biljetter eller tjänster från oss kan vi inte radera ditt konto medan du har ett kommande evenemang, eftersom du inte skulle kunna delta i det evenemang du har köpt.
  • När en lag kräver att vi sparar dina uppgifter. Vi behåller till exempel viss inköpsinformation för bokförings- och skatteändamål även efter att du har raderat ditt konto.
  • När vi har behandlat vissa uppgifter med ditt samtycke. Om du till exempel har gett oss information om dina tillgänglighetsbehov och du återkallar ditt samtycke till denna behandling, kommer vi att radera den informationen.
  • Säkerhet och trygghet. Vi sparar också begränsade uppgifter i separata databaser för att hålla våra plattformar trygga och säkra, till exempel för att upptäcka och förhindra bedrägerier, för att stärka cybersäkerhetsskyddet samt för att se till att våra villkor följs och för att vidta åtgärder vid alla försök att kringgå dem.

När våra lagringsperioder går ut kommer vi antingen att:

  • radera uppgifterna på ett säkert sätt eller
  • anonymisera uppgifterna (om vi till exempel vill rapportera om försäljningen från år till år kan vi behålla viss försäljningsinformation, men tar då bort alla uppgifter som kan koppla försäljningen till de personer som gjorde inköpen).

Överföringar av dina personuppgifter

Som en del av en global bolagskoncern med huvudkontor i USA, behöver vi ibland överföra dina uppgifter utanför det land där du är bosatt. Detta inträffar där:

  • Vi förlitar oss på delade tjänster som tillhandahålls av Ticketmaster-koncernen, av vilka några kan vara belägna utanför det land där du är bosatt. Till exempel är vår globala plattform utformad och underhålls främst i USA och Storbritannien.
  • När artister i världsklass turnerar kan vi för att ge dig en sömlös upplevelse överföra dina uppgifter internationellt om evenemanget inte är baserat i ditt bosättningsland.
  • Vi använder globala tjänsteleverantörer, till exempel de som nämns ovan.

När vi överför uppgifter finns det strikta regler på plats för att se till att din information fortfarande är skyddad i enlighet med högsta standard. Där vi gör detta kommer vi att se till att lämpliga skyddsåtgärder finns på plats. Där dina uppgifter överförs utanför din lokala marknad använder vi avtalsmässiga åtgärder och interna mekanismer som kräver att mottagaren följer exportörens integritetsstandarder. Vi kommer att använda avtalsklausuler, såsom de standardavtalsklausuler som är godkända av Europeiska kommissionen och andra tillsynsorgan där så är tillämpligt.

Vänligen Kontakta oss för mer information, eller för att få en kopia av den relevanta dokumentationen.

Ticketmaster-enheter per land

Vilken personuppgiftsansvarig som behandlar dina uppgifter beror på i vilken marknad du har ett konto eller en prenumeration. Ticketmaster-familjen av företag tillhandahåller också supporttjänster för varandras räkning och agerar därför som personuppgiftsbiträden på uppdrag av den personuppgiftsansvarige till vilken du har lämnat dina uppgifter.

LandföretagAdress
AustraliaTicketmaster Australasia Pty Ltd111 Cambridge St, Collingwood VIC 3066, Australia, PO Box 1670, Collingwood VIC 3066, Australia
AustriaTicketmaster Gmbh Niederlassung Wien (Austrian Branch)Alser Str. 21/9, A- 1080 Wien, Austria
BelgiumTicketmaster Belgium N.V.Esplanade 1 box 33, 1020 Brussels, Belgium
BrazilTicketmaster Brasil Ltda. / CNPJ No. 42.789.521/0001-10Avenida Nova Independencia, 87
CanadaTicketmaster Canada Holdings ULC1 Blue Jays Way, Suite 3900 Toronto, ON M5V 1J3, Canada
ChileTicketmaster Chile SpACalle Benjamin Nº 2935, Office 802, commune of Las Condes, Santiago
ColombiaTicket Colombia, S.A.S.Cra 11 #87-51 Oficina 201 Bogotá D.C
Czech RepublicTicketmaster Česká republika, a.s.Jungmannova 26/15, Nové Město, Praha 1, 110 00, Czech Republic
CyprusTickethour (Cyprus) LimitedGiannou Kranidioti 10, Nice Day House, 6th Floor, Flat/Office 602, 1065 Limassol, Cyprus
DenmarkTicketmaster Danmark A/SGammel Kongevej 60, 5th, 1850 Frederiksberg C,Denmark
FinlandTicketmaster Suomi OyKeskuskatu 6, 00100 Helsinki, Finland
FranceTicketnetImmeuble CityLife 28 allée d’Aquitaine 92000 Nanterre
GermanyTicketmaster GmbHSpree-Forum, Alt-Moabit 60, 10555 Berlin (Tiergarten), Germany
GreeceTicketmaster Hellas S.A.26 Vouliagmenis Avenue, Glyfada, 166 75 Athens, Greece
IrelandTicketline Unlimited Company t/a Ticketmaster2nd floor, College Park House, 20 Nassau Street, Dublin 2, D02 VY46
IsraelTicketmaster Israel Ltd.7 Yitzhak Rabin Blvd, Rishon Lezion, Israel
ItalyTicketmaster Italy s.r.l.Via Pietrasanta 14, 20141 Milano, Italy
MexicoVenta de Boletos por Computadora, S.A. de C.V.Independencia No. 90, Colonia Centro, Alcaldía Cuauhtémoc, C.P. 06050, Mexico City, Mexico
NetherlandsTicketmaster B.V.Regulusweg 5, 2516 AC 's-Gravenhage, The Netherlands
New ZealandTicketmaster NZ Ltdc/o Lane Neave, Level 8, 48 Shortland Street, Auckland Central, Auckland, 1010, New Zealand
NorwayBillettservice ASTorggata 5, 0181 Oslo, Norway
PeruTicketmaster Peru S.A.Calle Bolognesi N° 180, Miraflores, Province and Department of Lima
PhilippinesTicketmaster Philippines, Inc.Unit 1201 One World Place 32nd street Bonifacio Global City, Fort Bonifacio Taguig City, 1634
PolandTicketmaster Poland sp. z o.o.ul. Bukowińska 22b, 02-703 Warsaw, Poland
QatarTicketmaster Doha, LLCAl Jaidah Square, Regus Doha Downtown, 63 Airport Road, 1st Floor, Umm Ghuwailina Zone 27, P. O. Box 23289, Doha, Qatar
Saudi ArabiaTicketmaster Arabia Company LLCKing Fahad Road, Al Olaya, P.O. Box 300807, Post Code 12214, Riyadh, Kingdom of Saudi
SingaporeTicketmaster-Singapore Pte. Ltd.2 Stadium Walk, Singapore Indoor Stadium, Singapore 397691
South AfricaTicketmaster South Africa Proprietary Limited6th floor, Earlgo Building, 2 Park Road, Gardens, Cape Town, South Africa 8001
SpainTicketmaster Spain S.A.U.Paseo San Juan, 104, 6º2ª - Barcelona
SwedenTicketmaster Sverige ABBox 12247, 102 26 Stockholm, Sweden
SwitzerlandTicketmaster Schweiz AGZürichstrasse 125, CH 8600 Dübendorf, Switzerland
ThailandThaiticketmajor Co.,Ltd3199 Maleenont Tower, 27th Floor Rama 4 Road, Khlong Tan Subdistrict, Khlong Toei District Bangkok, 10110 Thailand
TurkeyBiletix Bilet Dağıtım, Basım ve Ticaret A.Ş.Ayazağa Mah. Azerbaycan Cad. Vadi İstanbul 3B/2-3 Sarıyer – İstanbul, TÜRKİYE
TaiwanTixcraft Inc.10F., NO.270, SEC. 3, Nanjing E. Road., Songshan DIST., Taipei City, 10551, Taiwan (R.O.C.)
UAETicketmaster Middle East FZ-LLCUnit 304-305, Block C, Office Park Building, Dubai Internet City, PO Box 502729, Dubai, UAE
United KingdomTicketmaster UK Limited30 St. John Street, London, England, EC1M 4AY
United StatesTicketmaster L.L.C9348 Civic Center Drive, Beverly Hills, California 90210, USA

Om du är baserad i Europeiska unionen (EU) men använder ditt konto hos en av våra entiteter utanför EU, är deras representant för artikel 27 Ticketline Unlimited Company t/a Ticketmaster.